KU BENCI BUDAK AKADEMI ISLAM..!!

Aku benci KAU !!
jangan KAU berpura-pura kenali aku..!
jangan KAU memandangku..!
jangan KAU mendekati aku..!
jangan KAU cuba mengekori aku..!
aahh...aku BENCI..!

KAU tahu?

Benciku bukan angin berlalu..
yang membawa debu-debu kekosongan..
Benciku bukan membabi buta..
yang tiada arahnya..
Benciku bukan mainan kanak-kanak..
yang tidak mengerti apa-apa..
Benciku bukan besi berkarat..
yang tiada nilai isinya...

Sebenarnya...
Kau BUTA dalam KECELIKAN!
Kau TEMPANG dalam KESEMPURNAAN!
Kau PEKAK dalam KEJELASAN!

Kau dikelilingi Nur-Nya..
Kau berlari meninggalkannya,
Kau dengar kebenaran..
Kau enggan mengakuinya,
Kau lihat keburukan..
Kau jahil menilainya,
Manusia apa kau ini!

Melihat tanpa mata..
Mendengar tanpa telinga..

Benciku bukan pada dirimu..
Hanyalah pada kelakuamu
yang jelik!
yang memualkan!

Rintihanku..
Air kasihku..
Menitis menatapimu....
Identitimu hilang ditelan kebebasan..
Harga diri jatuh dihanyut hambatan nafsu..

Kau..
Ku bentangkan rasa hatiku,
dari peti kamar cintaku,

Benciku bukan benci nafsuku,
Benciku..
Benci tanda sayangku
padamu..
demi Allah dan Rasul-Nya

Ku bukakan hatiku
Ku hulurkan tanganku
Kau adalah sahabatku..

Aku datang untuk membimbingmu..

nukilan buat diri yang alpa

0 comments: